Un centenar d’alumnes de quatre escoles aprenen a ser emprenedors

Ho han fet al projecte CuEmE, on la canalla explora el món empresarial amb la creació d’una cooperativa i els seus productes
RUBÉN ESTÉVEZ
info@petitsabadell.cat
Comparteix aquesta notícia

L’alumnat de les escoles Sant Julià, Tarlatana, Estel i Vedruna Immaculada s’ha trobat aquest dijous al matí a l’Ajuntament de Sabadell per exposar els projectes d’emprenedoria que han treballat aquest curs en el marc del projecte Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE). Creant cooperatives reals, els nens i nenes de cinquè i sisè de primària han pogut familiaritzar-se amb els valors i l’autonomia propis d’una empresa de nova creació. El projecte l’impulsen la Diputació de Barcelona i el consistori amb l’objectiu de fomentar els valors de l’emprenedoria entre els alumnes de cicle superior de primària.

Els participants han exposat les respectives iniciatives al Saló de Plens, on els esperaven el tinent d’alcaldessa de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat, Lluís Matas, i Antonio Rodríguez, regidor de Desenvolupament Econòmic. Prèviament, a més, han registrat la sol·licitud per instal·lar parades al voltant del Mercat Central de Sabadell en les quals vendran els productes que han creat.

L’alumnat ha creat un total de 5 cooperatives. Durant el programa, els nens i nenes, acompanyats pel professorat i per l’equip tècnic de l’Ajuntament, coneixen diferents elements vinculats a la creació d’empreses i les possibilitats de treball autònom, alhora que reforcen valors, hàbits i capacitats com la creativitat, la innovació, la responsabilitat social, l’autonomia personal, el treball en equip, l’assumpció de riscos, la relació amb l’entorn i coneixements matemàtics i lingüístics.

Les cooperatives creades són La Tribu (Escola Estel) Tots Junts (Escola Sant Julià) Tarlaboom i Caleidos (Escola Tarlatana) o i SisVis (Vedruna Immaculada). El procés de creació compta amb l’apadrinament de cooperatives consolidades així com amb la col·laboració del cicle formatiu de gràfica publicitària de l’Escola Illa per elaborar la imatge i el logotip dels projectes. A més, les escoles visiten agrupacions com la seva per conèixer com funcionen, obtenint consells i suggeriments.

El treball inclou des de la creació de la cooperativa, el disseny de la imatge corporativa i l’estratègia de comunicació fins a la generació d’idees de productes i serveis, l’estudi de mercat i tria dels productes, la producció i venda d’articles i l’elecció de l’entitat social local beneficiària, a la que aportaran els diners recaptats per la venda.

Les notícies més vistes

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Altres notícies que et poden interessar...