Un equip tècnic de cinc treballadors i treballadores del Consell Comarcal del Vallès Occidental desenvoluparà el programa ‘Avant de manger je me lave les mains‘ després d’aturar-se per la Pandèmia. Des del 21 de maig i fins al 4 de juny, l’equip visitarà la zona rural de Missirah (Senegal) per tal de dur a terme diferents actuacions del projecte que pretén arribar a més de 400 infants del territori.
El programa incideix en la intervenció directa sobre el territori que va més enllà de les accions de finançament i transferència de recursos materials, ja que permet un intercanvi entre els agents més obert i recíproc.
Reforçar uns hàbits per evitar malalties mortals
Menjar amb les mans. Els senegalesos i les senegaleses asseguren que menjar amb les mans fa que arribi millor la informació del que menges i que menjar junts del mateix plat et fa estimar més a la gent amb la que comparteixes el menjar. Però, aquest hàbit ve acompanyat de problemes.
Segons diferents informes d‘UNICEF, la diarrea produïda per malalties contagioses mata més de 3 milions de nens i nenes cada any només al continent africà i asseguren que promocionar en aquests països l’hàbit de rentar-se les mans amb sabó prevé malalties d’una manera més senzilla i menys costosa que qualsevol vacuna. El problema no és la falta d’higiene, ja que a cada llar del Senegal hi ha sabó, sinó perquè s’utilitza per la dutxa o la roba, però en poques ocasions per rentar-se les mans.
En aquesta línia, l’Avant de manger, je me lave les mains‘ no pretén interferir en l’hàbit cultural d’aquesta comunitat, sinó generar i consolidar la consciencia en la comunitat que rentar-se les mans en qualsevol moment però, especialment sempre abans de menjar, pot evitar moltes malalties infeccioses de caràcter digestives i respiratòries i per tant molts problemes de salut. També vol aconseguir la implicació de professionals de l’educació i el voluntariat de Missirah, mitjançant la seva participació activa en la programació del projecte.