Publicitat

Com s’ha viscut el curs 2021-2022 a les escoles de Primària de Sabadell?

Preguntem a diferents directors i directores de cinc escoles de Sabadell la valoració d’aquest curs
AINHOA SANTIN
info@petitsabadell.cat
Comparteix aquesta notícia

Aviat es compliran tres anys des que la pandèmia de la covid-19 va trasbalsar el món i va desencadenar una carrera contrarellotge per establir diverses mesures de prevenció com, per exemple, a l’àmbit educatiu. Des d’un confinament total a canvis de protocols sanitaris setmanals, els equipaments educatius han estat sotmesos a una gran varietat de restriccions que han hagut d’adaptar i transmetre a les famílies a correcuita. Ara, la normalitat està tornant a les aules on les mascaretes ja no hi entren i els protocols són mínims. Des del Petit Sabadell, hem preguntat als directors i directors de les escoles públiques Catalunya, Pau Casals i Joan Montllor i als centres concertats Escola del Sol, Escolàpies Sabadell i Sagrada Família com ha transcorregut aquest curs 2021-2022.


Cristina Llistar, directora de l’Escola Catalunya

“El curs ha anat millorant progressivament. Aquest any ens ha semblat pitjor que els anteriors. Els repunts de gener i febrer van ser una bogeria amb professors i classes senceres confinades i ens vam veure obligats a fer guàrdies. Ha sigut al tercer trimestre quan hem notat que tot tornava a la normalitat i la mascareta l’hem deixada enrere poc a poc. Ha sigut màgic tornar a poder reunir-nos l’alumnat, els professors i les famílies tots junts. Hem après molt de la covid. A nivell emocional, hem fet molta cohesió entre professors i famílies. Sobretot amb aquestes perquè la comunicació era constant i ha sigut un treball en xarxa impossible sense elles. Algunes mesures com l’accés per diverses portes, diferents franges d’esbarjo i més higiene es quedaran. Esperem que el pròxim curs es mantingui com ara, ja que sabem que la covid estarà sempre amb nosaltres, però ens hem adaptat. Acabem el curs amb alumnes i professorat molt contents. Que passarà l’any que ve? Treure el reforç covid es notarà moltíssim, sobretot en aquells nens que necessiten una atenció més personalitzada. Les ràtios segueixen sent altes a les classes i seguirem com sempre; sense ajuda. Les hores l’alumnat haurà d’estar aquí, a classes d’extraescolar, no sabrem com seran a nivell de qualitat ni si seguiran la nostra línia educativa. Ningú ens ha consultat i hem protestat i no ens han fet cas.”

Maria Pla, directora de l’Escola Pau Casals

“En aquest fi de curs, la part educativa s’ha sobreposat a la sanitària i això ha afectat molt positivament a tothom. Ha sigut un any complex i els canvis constants dels protocols han sigut molt difícils d’aplicar. Malgrat això, ens tornem a emocionar en veure a tots junts una altra vegada i l’alumnat està molt content de recuperar, per exemple, les colònies de final de curs. Aquesta nova normalitat ha anat avançant poc a poc, però ja és aquí. De la pandèmia, ens quedem amb la gran competència digital que hem desenvolupat i amb diferents jornades que hem reinventat. L’any que ve l’esperem amb ganes excepte pels canvis que ha establert la Generalitat. Treure professorat de reforç de la covid és contraproduent. Aquests professors extres ens ajudaven a atendre de forma personalitzada a cada alumne i a la integració de cadascun. A més, la falta de monitors per a les tardes de setembre també és un greu problema.”

Pepa Aguilera, directora de l’Escola Joan Montllor

Ja no recordem les mascaretes. La pandèmia ens ha afectat a tots i a l’escola ha sigut complex a nivell organitzatiu, però també social. Ha sigut complicat pel tema de la bretxa digital per a les famílies vulnerables, però amb les ajudes de l’Ajuntament ho vam poder arreglar. A la nostra escola, vam tenir un grau d’absentisme escolar en un sector petit de les famílies. Primer, no venien per por i ja després, va aparèixer molt poc l’alumne. Malgrat això, hem treballat amb les famílies i s’ha mitigat el problema en part. Arran de la pandèmia, hem adoptat diverses mesures i ja no barregem tant els grups com abans. A més, fem moltes activitats a l’aire lliure i hem integrat el Riu Ripoll en diverses activitats d’assignatures.”

Lídia Rodríguez, directora pedagògica Escolàpies Sabadell

“Han sigut tres anys molt complicats. Tots els equips directius han fet tot el possible perquè els alumnes i les famílies no es quedessin fora. Ens hem adaptat i reinventat a les noves circumstàncies. L’alumnat ha sigut clau perquè s’han adaptat perfectament a totes les restriccions i encara, tenen alguns costums deguts a la pandèmia com quedar-se a fora de classe quan van a demanar quelcom a una altra. Amb la tornada a la normalitat, ens hem adonat que havíem perdut l’essència de compartir. La pandèmia també ha portat coses bones. Hem guanyat en conscienciació sobre la higiene; els nens es renten molt més les mans. Hem agafat com a costum que esmorzin deu minuts abans de que comencin l’esbarjo. Ens hem adaptat a tots els canvis sobtats dels protocols sanitaris i també ens adaptarem al nous canvis del curs que ve. Assegurarem que aquest horari intensiu de matí de setembre no afecti gaire a les famílies i que el currículum acadèmic es compleixi.”

Ester Castro, directora de l’Escola Sagrada Família

“Aquest curs ha sigut a moments tranquil i a moments angoixant. El Nadal va ser emocionalment complicat perquè volíem celebrar-ho amb normalitat i va ser en petit format finalment. Vam rebre la retirada de la mascareta amb molta emoció i per fi, hi ha final feliç. La pandèmia ens ha obligat a repensar qüestions organitzatives que volem reaprofitar. Per exemple, fer els patis a les places. L’aula virtual ha sigut un avanç increïble per a nens que per qüestions de salut s’han de quedar un període llarg a casa. N’hem extret el positiu a la situació. Pel que fa als canvis de l’any que ve, l’horari a intensiu del setembre m’ha descol·locat. No veig el sentit a ‘conciliació familiar’ un horari on els pares per situació laboral no poden quedar-se amb els nens i nenes. No ajuda en res”.

Cèsar Montorio, director del l’Escola del Sol

“Estem contents de poder recuperar una certa normalitat i hem intentat que no afectés gaire a l’alumnat. S’ha incrementat la força de implementació digital i l’hem incorporada a la quotidianitat de l’escola. Hem incorporat, arran d’això, les gamificacions, una sèrie de reptes en totes les assignatures que l’alumnat havien de complir per ells mateixos per motivar-los. Recordo que els primers dies de la normalitat els alumnes se sentien despullats sense la mascareta i per als petits, estaven sorpresos de veure adults amb la cara descoberta. Hem guanyat en conscienciació en termes d’higiene, de responsabilitat i de socialització. De cara a l’any que ve, esperem que segueixi així. Els canvis per al pròxim curs son complicats. S’ha perdut el punt de vista de les famílies, les quals no poden atendre als nenes en aquest horari intensiu perquè treballen i no sempre poden dependre dels avis. A més, hi ha una gran falta de monitors per abastir aquestes hores lliures que no estaran fent classe”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Altres notícies que et poden interessar...